Firstnighter

Det är på tiden att jag börjar intressera mig för live-musik på riktigt igen. I ettan hängde jag på skylten varje vecka kändes det som. Jag och Anna, för det mesta, drog dit varje gång det kom band som spelade indiemusik eller bara råkade ha snygga bandmedlemmar. Rockkarusellen och välgörenhetsevent var som julafton för oss.

Hur annars hade vi upptäckt till exempel Dance me dead (som då hette Those Pyjamas), Aguson, Ludvig and the gossarna (numera Guldgossen) och the Majority Says (okej, just dom kanske var Emelies förtjänst)? Och kanske främst utav alla, hur skulle vi upptäckt Billie the vision, om vi inte bestämt oss för att gå på deras spelning på Skylten sådär i början av ettan, innan någon av oss var de där riktigt inbitna fansen som vi är idag?

Visst är det härligt att vi fortfarande följer dessa band, men jag saknar det fina i att upptäcka något nytt. Imorgon spelar Guldgossen på Pitch Black och vi är såklart där. Som förband spelar Firstnighter, som jag aldrig hade hört tidigare. Jag trodde det var någon techno-DJ eller liknande, men tydligen är det ett jättefint akustiskt pop-band! Fastnade direkt för låten Zanzibar och nu ser jag fram emot torsdagen, om möjligt, ännu mer!


Nu blev det väldigt mycket länkar, men jag lovar att alla är värda att klicka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0