Ambitiösa ettan



Kollade igenom gamla bilder idag och hittade denna. Utan skrift på då. Jag tyckte det var så himla typiskt mig och Olivia i ettan. Jag tror inte jag ansträngde mig på någon av mattelektionerna då. När nationella proven kom och jag fick VG tack vare gamla kunskaper blev matteläraren Martin jätteöverraskad.

Läste även igenom gamla blogginlägg från min första blogg, som jag sparat på min datorn då jag var tvungen att radera hela bloggen från internet. I ettan började lärarna läsa våra bloggar, där jag och flera andra i min klass skrivit om skolan och såklart också våra lärare. Det hela blev en stor grej och de flesta av oss tog bort bloggarna helt. Nu i efterhand förstår jag verkligen varför det blev sånt commotion.

Just då tyckte jag att det största problemet var att lärarna hade ansträngt sig för att hitta våra bloggar. Jag kände mig inkräktad på och var förbannad. Problemet var egentligen att saker vi (jag) hade skrivit var riktigt elaka och offensiva. När jag läste igenom saker igår blev jag nästan rädd för mig själv, för att jag inte tog någon hänsyn till andra människors känslor.

Kort sagt är jag glad att jag inte är likadan nu som jag var i ettan, då jag dels var världens minst ambitiösa elev och en rätt elak människa. Och jag är innerst inne glad att saker som var jobbiga just då faktiskt inträffade. För att då lärde jag mig mina livsläxor.

Kommentarer
Postat av: Olivia

hahah "ambitiösa ettan" ;)

2009-09-10 @ 23:22:30
Postat av: Carro

Ana ironin ;D

2009-09-13 @ 14:37:28
URL: http://nilorac.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0