Bio är bäst



Jag har varit en del på bio på sistone. Detta på grund av att det finns ett fiffigt rabattkort som ger det fina erbjudandet att gå på bio tre gånger för halva priset, om man betalar 10 kronor extra på fullpriset en gång. (Varsågod Svensk Filmindustri, gratis reklam.)

Inglorius Basterds var så himla bra att jag efter två och en halv timme inte ville lämna biosalongen. Trots allt våld och blod, som fick mig att ibland rycka till och ibland gömma mig i min halsduk, älskade jag den. Och jag kan ju inte avslöja slutet för dom inte inte ännu sett den, men det var en underbar syn. Förutom att det var äckligt. Ni vet vad jag menar om ni sett den. 10 av 10 kaniner!

2012 var inte lika bra. Det var rätt häftigt med alla specialeffekter och man blev lite rädd av att hotet ändå kanske skulle kunna vara lite trovärdigt. Tänk om jorden en dag skulle börja gå under? Jag har inga biljoner att rädda mitt skinn med. Det var lite för mycket panik i filmen dock. Hade nästan ont i kroppen efter filmens slut för att jag suttit den sista timmen och spänt mig så mycket. 6 av 10 kaniner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0