Tolv dagar

Om tolv dagar har jag mina nästa exams. I kemi. På två dagar kommer allt vara över. Och fram tills dess har jag ingen fritid. Ordet fritid kommer i slutet av perioden vara främmande för mig.
Idag ska jag plugga. Och jag kommer vara ensam hemma. Vilket kan vara bra eller förjävligt. Antingen blir det så att jag tar vara på ensamheten och gör det mesta utav min pluggtid. Eller så blir det så att jag dansar runt i hela huset istället då det är så tråkigt med kemi. Vi hoppas på det första.

Jag vet. Jag pratar inte om något annat än exams. Men just nu finns inget annat än exams. Om någon av mina vänner skulle dö under denna tiden skulle jag fråga när begravningen var bara för att se om det krockade med någon av mina prov. Så ni vet.
Jag har inget medlidande för någonting förrän på tisdag om två veckor, efter klockan 10.15. Kanske 12.15, ifall jag har mycket känslor över hur det gick eller att exams är över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0