Lately





Vet ni vad jag gör om dagarna? Mest av allt går jag och har ångest för kemin och pluggar på några timmar om dagen. Utöver det hänger jag och min pappa rätt mycket ute på balkongen och körandes ute i staden. Då vi båda är hemma och mamma jobbar rätt mycket blir det på det viset.

Igår var dock fallet icke så! Jag begav mig mot skolan på eftermiddagen för att jag och Anna skulle bli fotade av Tobias, så att vårat åh så kända band TLBOB skulle ha en officiell bandbild. Den ser ni överst! Emelie, Olivia och Sofie valde att stanna och observera, samt njuta av solen till det ljuvliga ljudet av skorrande gitarrsträngar.

TLBOB startade jag och Anna under en John Stridh-spelning på Tages hörna när vi nyss påbörjat vår vänskap i ettan. Just den stunden hade vi inget namn men när vi utvecklade tanken, oftast via klotter under tråkiga lektionsgenomgångar, bestämde vi oss för att heta They Laugh Behind Our Backs. Det var under vår mörka period. Då My Chemical Romance och the Used var två av husgudarna. Nu har vi utvecklats och the Beatles och Guldgossen, tillsammans med diverse svenska poeter såsom Boye och Fröding, har tagit platserna som största inspirationskällor och vi har döpt om bandet till mindre dramatiska TLBOB. Och jag älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0