Katter och bubbelbad



I onsdags skaffade jag katt. Jag och Tobias var på väg hem till mig efter en lång natt av födelsedagsfirande, då Tyler och Johan precis fyllt 18. Ungefär halvvägs till Skäggetorp börjar en katt förfölja oss. Vi försöker vårat bästa att vänligt men bestämt få katten att stanna i sina trakter, men han vägrar. Vi bestämde rätt tidigt att det var en han, men var osäkra egentligen då ingen av oss vågade se efter. Så han fick följa med hem. Han satt i mitt fönster och spejade och efter ett tag somnade han i min mammas fåtölj. När jag vaknade gosade vi i flera timmar.

Nu är han utsläppt. I friheten. Fri att springa hem, om det nu finns något hem.
Och jag saknar honom.

Igår var jag hos Tyler med Tobias och Johan för att fira att mina exams är över. Egentligen fira att mina och Paulinas exams är över, men Paulina kunde inte komma dit. Hon var med oss in spirit hela tiden dock. I varje fall badade vi bubbelpool, som det så fint heter. Fast jacuzzi låter snäppet exklusivare. Det var underbart. 40-gradigt vatten som det ångade om, bubblor och fint ljus som gjorde hela poolen röd sedan grön sedan blå, om och om igen i cirklar. Där fann jag lyckan och harmonin.

Summan av den något obegripliga kardemumman är att det här har varit två mycket fina dagar och jag hoppas att helgen fortsätter vara så fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0