Studenten 2009





Förra årets skolavslutning var nog den bästa skolavslutningen jag upplevt. Det började som vanligt med ceremonin i aulan, tråkiga tal och förväntansfulla fniss. Sen kom studenterna utspringandes. Vi stod och beundrade dem, avund i blicken, pratade om hur det skulle vara vi nästa gång. Vidare från Katedralsskolans studenter till ITG. Subbe, Anton och Kakans utspring. Mottagning hemma hos Anton, sen fest i Vidingsjö, senare misslyckade försök att komma in som minderårig på krogen och till sist efterfest i någon främlings lägenhet på Ågatan. På efterfesten fanns det Guitar Hero, pingisbord och en kille i string. I slutet av kvällen cirkulerade bara en tanke: "Hoppas det blir lika bra nästa gång..."

Och nu är nästa gång här. Det är inte min tur på ett år till, men jag ser fram emot firandet ändå. Dagen börjar med champagnefrukost i Trädgårdsföreningen halv sju, avslutning och utspring i skolan några timmar senare och efter det när de riktiga studenterna utan lånad mössa åker runt på sina flak har jag andra planer. Jag och ett gäng icke-studenter ska först hem till mig och äta smörgåstårta, sen ut med båten och förhoppningsvis bada och grilla. Återförening med studenterna på kvällen, när vinet och båtturen är slut och efter det är det ingen som vet vad som kommer hända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0