Min karriär som sångerska


Michal, jag, Amir och David på IB Christmas Party 2007.

För några timmar sedan stod jag på scen i Katedralskolans aula inför en publik med hundratals människor och sjöng Can you feel the love tonight? med Tyler. Nu i efterhand känns det som det var en dröm. Eller nej, jag har en blackout från ögonblicket jag tog första tonen tills applåderna kom. Jag minns att jag fram tills att det var min tur att sjunga inte mindes vad för ord som stod på tur. Men det ordnade sig ändå till slut.

Innan uppträdandet kände jag oerhörd ångest. Jag tänkte för mig själv att vi borde ställa in, jag borde sluta ställa upp på sånt här och jag klarar inte av det. Turligt nog var vi det första framträdandet. Väldigt skönt, då ångesten kunde få gå över tidigt och jag skulle kunna njuta av resten av showen. Men ångesten gick inte över.

På lördag ska jag uppträda igen, denna gång på Elsas Hus och med TLBOB och med ungefär nio låtar istället för en. Det känns riktigt fruktansvärt. Roligt, men fruktansvärt. Jag hatar att stå på scen. Ändå var detta mitt fjärde uppträdande på IB Christmas Party och sedan har jag ju Sköna Gröna Grebo-spelningen i mitt förflutna också, där det när vi spelade var över 1000 personer. Jag förstår inte varför jag fortsätter att säga ja till erbjudanden som involverar att stå på en scen och få extrem ångest.

Sen sa Martin att jag var modig och då förstod jag med ens varför jag fortsätter att ge mig upp på scenen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0