Ibland får man skryta

Okej, det här blir det tråkigaste inlägget någonsin men jag måste få skryta för någon. I augusti någon gång fick vi IB-elever som genomgått exams i maj hem ett brev. I brevet stod inte bara betygen (vilka vi redan fått hem) utan även hur bra det gått på de olika komponenterna av betyget. Till min stora förvåning hade jag fått en sjua (högsta betyg) på min Historical Investigation!

Historical Investigation är ett historieprojekt på max 2000 ord, vilket jag kämpade massor med för att få till något att bli stolt över. Jag letade fakta i ungefär alla böcker som jag kunde hitta på biblioteket. Jag skrev om Sovjets inblandning i Vietnamkriget och när jag var klar kändes det så himla bra.

Idag hade jag fått mejl från min historielärare, som för övrigt är en av de bästa lärarna någonsin, där han skrev att min uppsats kommer användas som exempel för hans nuvarande klass när dom ska skriva sin Historical. Detta gjorde min dag. Jag är stolt över mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0