19 år minus en dag





Imorgon fyller jag år. För tre år sedan firades min, Annas och Elins födelsedag hemma hos Elin med världens godaste tårta och världens mysigaste sällskap. Jag och Anna fick inte vara närvarande där hemlighetsmakeriet pågick, dvs presentinslagning och tårtbakning, så vi satt i soffan och tog fina bilder på oss själva istället. Det var en fin födelsedag.

Egentligen brukar jag inte gilla att fylla år. Dels är det en press och en ångestframkallande faktor att bli äldre och dels är det en dag som ska kännas så himla speciell men sällan gör det. Jag gillar dock makten som en födelsedag innebär. Även om jag brukar vara bra på att använda mig att ge skuldkänslor för att få vad jag vill ha, blir detta mycket mer påtagligt när man kan säga: "Men det är ju faktiskt min födelsedag..."

Hur som helst tror jag att denna födelsedag blir annorlunda. Jag har nästan kommit över min åldersnoja, och jag uppskattar numera de upplevelser och visdomar jag under ytterligare ett år har fått ta del av. Sen har jag gjort planer för hela dagen, så att den kommer bli speciell och därmed kan jag inte bli besviken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0