En liten topplista

1. Carpenters - Rainy days and mondays
Den här tycker jag så mycket om. Jag vet inte riktigt varför. Den fångar så mycket på en gång. Man kan vara glad och älska den, och man kan ligga i sin säng en regnig dag och stirra upp i taket och älska den precis lika mycket. Kanske mer. Här började min kärlek till the Carpenters.




2. Jenny Lewis and the Watson Twins - Rise up with fists

Den här har jag älskat på sista tiden. När jag känt att jag kanske inte behöver förändra världen. Inte just nu i alla fall. Jenny Lewis är nog en av mina favoriter. Fast allra bäst är hon när hon sjunger i bandet Rilo Kiley. En av mina husgudar.




3. Billie the Vision and the Dancers - I saw you on TV

Billie är nog mitt favoritband. På riktigt. Jag har sett dom live ungefär fem gånger. Jag kan alla deras låtar. Jag älskar det. Det här är inte deras riktiga musikvideo, för dom har inga. Men den är rätt fin ändå. Och låten är helt underbar.




4. Alex Beaupain - Je n'aime que toi
Den här låten hörde jag första gången jag såg filmen Les Chansons D'amour. Filmen handlar om en kille som älskar en tjej som älskar en annan tjej som älskar killen som blir kär i en annan kille. Ungefär. Men den är väldigt fin och musiken är underbar. Se! Och lyssna.




5. Infant Sorrow - Inside of you
Den här låten är mest rolig. Har ni sett Forgetting Sarah Marshall? Snubben som sjunger spelar en rockstjärna vid namn Aldous Snow och det här är en av hans låtar. Den är faktiskt fin. Det är något konstigt ljud i slutet av videon dock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0